بهترین نوع چوب برای ساخت مبلمان سلطنتی

تقریباً می توان از انواع چوب ، برای ساخت مبلمان استفاده کرد ، اما بعضی از چوب ها به دلیل زیبایی ، دوام و کارآیی آنها مورد حمایت بیشتری قرار گرفته اند.توانایی شناسایی نوع چوب مورد استفاده در مبلمان می تواند به شما در تعیین ارزش واقعی آن کمک کند.مبل بارانی تصمیم دارد در این قسمت اطلاعات جامع و کاملی در اختیار شما عزیزان قرار دهد

گاهی نوع چوب مبل مشخص می کند که آیا این مبلمان ارزش تعمیر دارد یا خیر.اگر از چوب گران قیمت و با ارزشی در مبلمان شما استفاده شده ، اما روکش پارچه ای مبل و کوسن ها خراب شده اند ، ارزش آن را دارد که اقدام به تعمیر مبل اصفهان نمایید.

چوب درخت زبان گنجشک

این نوع چوب سخت است و در درجه اول به دلیل توانایی های عالی در خمش شناخته می شود.این نوع چوب قیمت مناسبی دارد و برای ساخت مبلمان از آن استفاده می شود.

باس وود

چوب باس یک چوب سخت رایج است که اغلب در ترکیب با چوب های نادر مانند گردو و چوب ماهون استفاده می شود.رنگ آن از سفید خامه ای تا قهوه ای مایل به قرمز با پرتوهای گسترده و گاهی رگه های کمی تیره متفاوت است.این نوع چوب قیمت ارزانی دارد.

معرفی انواع چوب مورد استفاده در مبلمان

چوب راش

راش چوب سخت دیگری است که به راحتی خم می شود ، اما به اندازه چوب درخت زبان گنجشک جذاب نیست.راش اغلب همراه با چوبهای گران قیمت ، عمدتاً در صندلی و پایه های میز ، قسمت پایین کشو ، کنار و پشت کابینت استفاده میشود.راش اغلب رنگ آمیزی می شود که مانند چوب ماهون ، افرا یا گیلاس به نظر برسد.راش هم سخت و هم سنگین است و کار با آن با استفاده از ابزار دستی کار دشواری است.این چوب هم قیمت ارزانی دارد.

چوب توس

توس ، چوب سخت معمولی است که در همه جنبه های ساخت مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد.چوب آن قهوه ای مایل به زرد روشن ، بسیار شبیه به رنگ افرا است.این چوب نسبتاً گران است.

چوب گیلاس

گیلاس ، یکی از با ارزش ترین چوب هاست که در ساخت مبلمان و کابینت ها استفاده می شود.رنگ آن از قهوه ای روشن تا قهوه ای مایل به قرمز تیره متفاوت است.کار با گیلاس با ابزار دستی کار دشواری است.این چوب هم گران است.

چوب ماهون

این چوب سخت یکی از گران ترین چوبهایی است که برای ساخت مبلمان در سراسر جهان استفاده میشود.رنگ آن از قهوه ای و قهوه ای متوسط ​تا قرمز قهوه ای عمیق و قرمز تیره متفاوت است.این چوب بسیار گران است.

انواع چوب برای ساخت مبلمان

چوب درخت بلوط

این چوب سخت فراوان همیشه به دلیل استحکام و دانه جذاب آن ارزشمند بوده است.از آن برای ساخت مبلمان بسیار استفاده می شود.بلوط سفید رنگی قهوه ای مایل به خاکستری دارد.اما بلوط قرمز رنگی مایل به قرمز دارد.هر دو نوع بلوط به طرز مشخصی دانه دار هستند و دارای پرتوهای برجسته یا رگه هایی هستند.این چوب نسبتاً گران است و بلوط قرمز معمولاً ارزانتر از بلوط سفید است.

چوب کاج

این چوب یکی از چوبهای اصلی برای ساخت مبلمان است و تقریباً در همه نوع مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد.این چوب قیمت ارزانی دارد.

چوب صنوبر

صنوبر یک چوب سخت نسبتاً نرم است که در مبلمان ارزان قیمت و در ترکیب با چوبهای گران تر مورد استفاده قرار می گیرد.این چوب به رنگ زرد مایل به قهوه ای و دارای رنگ سبز مشخص است.این چوب ارزان است.

اگرچه بیشتر مبلمان از چوبهای ذکر شده در بالا ساخته می شوند ، بسیاری از چوبهای دیگر در ساخت مبلمان مورد استفاده قرار می گیرند.برای اطلاع از آنها و ارتباط با بهترین تعمیرکاران مبل اصفهان ، با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

کدام نوع چوب برای مبلمان بهترین است

انواع چوب

چوب یکی از متداول ترین مواد در جهان است و تقریباً از هر نوع برای ساخت مبلمان چوبی می توان استفاده کرد. هر نوع چوب ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که به نوبه خود می تواند درجه های مختلف گرما ، تأکید و زیبایی را به دکوراسیون اطراف خود بیفزاید.
ما این راهنمای مفید را برای کمک به شما در انتخاب نوع چوب مناسب مبلمان خود ، در کنار هم قرار داده ایم. با راهنمایی ما شما با انواع چوب و ویژگی های مختلف آن و همچنین تفاوت چوب سخت و نرم ، دانه و رنگ آشنا می شوید.

ما همچنین نگرانی های شما را نسبت به الیاف چگالی متوسط ​​، چقدر معمول ، پاک می کنیم و توضیح می دهیم که چگونه یک روکش چوبی می تواند هر اثری از مبلمان گرانقیمت را ارائه دهد.

کدام نوع چوب برای مبلمان بهترین است

تفاوت چوب نرم و چوب سخت

چوب های سخت از درختان پهن برگ (درختان برگریز که هر ساله برگ های آنها را رها می کند و بذر تولید می کند) در حالی که چوب های نرم از درختان مخروطی (درختانی که سوزن دارند و بذر تولید نمی کنند) حاصل می شوند.

درختان چوب سخت در مقایسه با درختان چوب نرم از رشد بسیار آهسته ای برخوردار هستند و این باعث می شود چوب های متراکم تولید کنند. کالاهایی که از چوب های سخت ساخته شده است بیشتر در برابر سال های فرسودگی مقاومت می کنند. با این وجود همه چوب های سخت همیشه سخت نیستند ، صنوبر و چوب خیزران نمونه هایی از این موارد هستند.

چوب های سخت معمولاً از نظر رنگ بسیار تیره تر هستند و چوب های نرم معمولاً سبک تر هستند.

چوب سخت معمولاً گران تر از چوب نرم است ، اما هر دو در صنعت مبلمان بسیار محبوب هستند.

برای تعمیر مبل در اصفهان به مبلمان امید مراجعه نمایید.

گردو

گردو یک چوب سخت ، قوی و بادوام برای مبلمان است. به خوبی حکاکی می شدود و سالها شکل خود را حفظ می کند. این امر باعث می شود آن را برای مبلمان تزئین شده که به سطح بالایی از صنایع دستی نیاز دارند ، کامل کند. این چوب برای قطعات تزئینی و مبلمان مناسب بوده و تا نسل های آینده همماندگار خواهد بود.

رنگ این چوب از سفید تا قهوه ای تیره متغیر است و به دلیل پیازهای بزرگ آن معروف است. انواع متداول آن شامل گردو برزیل ، گردو کارائیب ، گردو سیاه و چوب گردو آمریکای شمالی است. دانه گردو به طور معمول صاف است ، اما بعضی از امواج به ریشه نزدیکتر می شوند. گردو بهترین چوب برای مبلمان است که تزئین شده است و به جزئیات زیادی احتیاج دارد.

واقعیت جالب: از گردو برای ساخت پیشران هواپیما در جنگ جهانی اول استفاده می شد.

 

افرا

Maple یکی از سخت ترین انواع چوب برای مبلمان است. این اغلب برای موارد سنگین مانند کمد و غذاخوری استفاده می شود ، زیرا می تواند سنگینی را تحمل کند. افرا نسبت به سایر چوب های سخت چوب مقرون به صرفه تر است. این ویژگی به همراه دوام آن ، آن را برای خانواده های جوان ایده آل می کند.

افرا در درجه اول در منطقه دریاچه های بزرگ یافت می شود. رنگ آن از کرم تا قهوه ای مایل به قرمز متغیر است ، اما لکه های تیره را به خصوص خوب می گیرد. بنابراین ، چوب افرا به راحتی می تواند رنگ آمیزی شود که شبیه چوب های گران تر مانند چوب ماهون باشد. چوب افرا دارای دانه ای صاف و ریز با الگوهای گاه به گاه پرنده یا الگوی کمانچه است. افرا سخت معمولاً رنگ روشن تری دارد در حالی که افرا نرم کمی تیره تر است.

 

ماهوگی

چوب ماهون یک چوب سخت با دوام است که اغلب برای سرمایه گذاری ، قطعات پیچیده ای از مبلمان مورد استفاده قرار می گیرد. گونه های چوب دارای دانه ای کاملاً ریز است. به دلیل اندازه بزرگ درختان ، چوب ماهون در تخته های بزرگ تولید می شود. این باعث می شود آن را برای مبلمان نقطه کانونی کامل کنید. ماهگان نگاه بی انتها دارد و گرمی به اتاق می بخشد. هر نوع مبلمان چوب ماهون با مراقبت مناسب  برای نسل های بعدی خواهد ماند.

ماهگان بومی مکزیک ، آمریکای مرکزی و جنوبی است ، اما در مناطق استوایی و آفریقا رشد می کند. چوب ماهون آفریقایی نسبت به چوب ماهون آمریکای جنوبی محبوب تر شده است. با این حال ، قطعات عتیقه اغلب از چوب ماهون آمریکای جنوبی ساخته شده است. رنگ آن از رنگ پریده تا صورتی تا قهوه ای مایل به قرمز با یک دانه مستقیم متغیر است. چوب ماهون بهترین چوب برای مبلمان است که ظریف هم میباشد ، به خصوص قطعات بزرگ مانند میزهای ناهار خوری.

واقعیت جالب: Mahogany اغلب در سازهای موسیقی مورد استفاده قرار می گیرد و تن غنی و گرمی به صدا می بخشد.

توس

توس یک چوب سخت بسیار بادوام است که به وفور در آمریکای شمالی رشد می کند. ظاهر زیبا و رنگ بلوند گونه ها ، آن را به یک نوع چوب عالی برای مبلمان مدرن تبدیل می کند. این یک دانه خطوط ظریف و تمیز است که مکمل طراحی داخلی ساده است.

توس در مناطق شمال شرقی و دریاچه های بزرگ و در امتداد آپالاچیان رشد می کند. رنگ آن از کرم تا قهوه ای مایل به قرمز روشن و دانه ریز متغیر است. طبیعت مستحکم و بادوام چوب باعث می شود که چوب و کاردستی دقیق آن بسیار عالی باشد.

بلوط

بلوط یک نوع چوب با دوام و ماندگار است. به دلیل رشد کند درختان ، چوب بسیار متراکم است و به کیفیت آن می افزاید. چوب بلوط با انواع مختلفی از تزئینات سازگار است. این امر آن را برای مبلمان مدرن و سنتی ایده آل می کند.

بیشتر چوب بلوط از شرق و مرکز ایالات متحده آمریکا ناشی می شود. بسیاری از عتیقه های آمریکایی از چوب بلوط ساخته شده اند. مبلمان بلوط قرن ها با مراقبت مناسب ادامه خواهد یافت. رنگ از قهوه ای روشن تا صورتی مایل به قرمز با دانه ای چرخان یا راه راه متغیر است. مبلمان بلوط اگر به درستی ساخته شود ، به عنوان چوب ضد خش و ضد لک شناخته می شود.

گیلاس

چوب گیلاس به دلیل داشتن دانه های بسیار مستقیم و یکنواخت شناخته شده است. چوب به خوبی صیقل می یابد و ظاهری زیبا دارد. گیلاس همچنین به دلیل استفاده و محبوبیتش در مبلمان عتیقه ، قرن ها با مراقبت مناسب شناخته شده است. این یک چوب سخت قیمتی در بین صنعتگران محسوب می شود. مبلمان چوب گیلاس اغلب یک سرمایه گذاری است که در درازمدت هزینه آن را پرداخت می کند.

گیلاس در شرق ایالات متحده یافت می شود. رنگ متمایز آن به عنوان صورتی مایل به قهوه ای شروع می شود و به رنگ قرمز عمیق با دانه مستقیم و مقداری موج دار تیره می شود. مانند بیشتر قطعات مبلمان چوبی ، گیلاس با افزایش سن زیباتر می شود. گیلاس بهترین چوب برای مبلمان است که برای سالها دوام و ماندن در خانواده شما طراحی شده است.

بامبو

بامبو به دلیل طبیعت دوستدار محیط زیست و رنگ آمیزی زیبا بلوند شناخته شده است. این گونه در واقع چمن است نه چوب سخت. به همین دلیل بامبو به سرعت رشد می کند. تقریباً ۱۰ برابر سریعتر از چوب های سخت رشد می کند. بامبو همچنین در برابر تغییر شکل مقاومت می کند.

بامبو در هر قاره به جز اروپا و قطب جنوب رشد می کند. رنگ آن از نور بسیار تیره تا متوسط ​​گرم متغیر است ، اما به طور طبیعی ، دارای یک رنگ بلوند نرم است. مبلمان بامبو برای طراحی متنوع است اما در طراحی داخلی معاصر رایج است. بامبو بهترین چوب برای مبلمان ساخته شده برای خانواده های آگاه از محیط زیست و طراحی مدرن است.

واقعیت جالب: استحکام کششی یک گونه بامبو متوسط ​​۳ برابر از چوب معمولی با درجه ساخت و ساز است.

کاج

کاج با طراحی روستایی و مزرعه محبوب است. این چوب سبک است ، و آن را برای خانواده هایی که به طور مکرر در حال جابه جایی هستند عالی است. کاج چوب ارزان قیمت است و گزینه خوبی برای کسانی است که برای سرمایه گذاری انواع دیگر چوب کاملاً آماده نیستند. کاج ها به خوبی رنگ می شوند و مبلمان کاج های رنگی اغلب به دلیل رنگ های سرگرم کننده اغلب در اتاق بچه ها استفاده می شود.

کاج در سراسر نیمکره شمالی یافت می شود. رنگ آن از سفید تا قهوه ای روشن با رنگ های زرد یا قرمز متغیر است و به گره های زیبا معروف است. مبلمان چوب کاج در برابر تغییر شکل مقاومت می کند و شکل خود را برای سال ها حفظ می کند.

واقعیت جالب: قدیمی ترین درخت کاج زنده دنیا کاج بریستلون است که ۵،۰۶۵ سال قدمت دارد.

جهت اطلاعات بیشتر با سایت تعمیر مبل اصفهان بارانی و یا شماره ۰۹۱۳۰۰۰۱۲۸۸ تماس فرمایید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *